vrijdag 28 juni 2013

recensie stedelijk museum


Stedelijk museum, in Amsterdam op 2 April

 

Een van de vele drukbezochte musea in Amsterdam het stedelijk museum waar iedereen zijn ogen uitkijkt. De uitgebreide collectie moderne kunst en tentoonstelling kan menig mens tevreden stellen.

 

Het stedelijk museum is een erg groot museum met meerdere verdiepingen. Het gebouw is gebouwd in een compleet andere stijl als de kunst. Behalve het nieuwe gedeelte wat pas geopend is. Er hangt zeer veel verschillende kunst, van jonge kunstenaars tot oude meesters in het vak.

 

Er is zeker veel te zien in het stedelijk museum en je kan er veel leren. Er zijn erg veel bijzondere kunstwerken om te bewonderen en om over te lezen. Het enige jammeren is dat er alleen maar moderne kunst is en niks anders, ook al kan je geen enkel kunstwerk vergelijken. Al de kunstwerken zijn ook zeer mooi uitgestald en hebben een goede plek in het museum gekregen.

 

Persoonlijk hou ik meer van andere stromingen in de kunst, een schilderij waar je steeds wat nieuws in kan ontdekken. De kunstwerken die altijd mijn aandacht trekken zijn uit de wat oudere tijd en hebben meer een scene te vertellen en geen emotie. Ik raakte best snel verveeld toen ik door het museum aan het rondlopen was, er waren maar een paar die echt mijn aandacht trokken.

 

Het is een groot museum waar je veel kan leren. Je kan het mooi vinden of lelijk, maar als je weet dat je van dat soort kunst houd is het zeker waard om te bezoeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten